MINGGU ORIENTASI TINGKATAN PERALIHAN DAN TINGKATAN 1 TAHUN 2018
Program Orientasi murid murid Tingkatan Peralihan dan Tingkatan 1Sesi 2018 yang dilaksanakan oleh Unit Bimbingan &Kaunseling ( UBK ) dengan kerjasama unit Disiplin dan Unit Pusat Sumber Sekolah di bawah Bidang HEM telah dilaksanakan pada 2 Januari hingga 4 Januari 2018.
Program ini telah disusun dan dijalankan sebagai salah satu aktiviti tahunan sekolah yang wajib dilaksanakan oleh UBK.Ianya bertujuan mencapai objektif program yang berperanan menyediakan murid murid dengan persediaan yang seimbang dari segi intelek, rohani, emosi dan jasmani bagi menghadapi proses pembelajaran dalam persekitaran yang baharu dan menyesuaikan diri murid dalam suasana pembelajaran yang lebih kondusif.
Persediaan awal yang mantap amat perlu bagi menjana dan melahirkan murid murid yang cemerlang. Ia juga sebagai pemangkin murid untuk hadir ke sekolah dengan perasaan yang ceria disamping meningkatkan ilmu pengetahuan, pendedahan maklumat kerjaya dan pembangunan sahsiah diri mereka.
Antara aktiviti aktiviti sebagai pengisian program adalah seperti berikut :
* Taklimat Penyelaras Program Orientasi Tingkatan Peralihan dan Tingkatan1 oleh Pn Hjh Zaharah bt Bachek. ( GKSM )
* Bicara Pentadbir
- Ucapan daripada Pn Hjh Norkhaliza bt Abdul Jalil ( Pk Pentadbiran SMKJB)
- Ucapan daripada En Muhammad hafidz Bin Abdullah ( PK HEM SMKJB)
- Ucapan daripada Pn Hjh Ruzhan bt Jantan ( PK KOKO SMKJB)
- Ucapan daripada Pn Hamidah bt Abdul latif ( PK Petang SMKJB )
* Taklimat Penyelaras Pusat Sumber Sekolah oleh Pn Haslinda bt Basri.
* Taklimat Ketua Guru Disiplin Sesi Petang oleh Pn Maslina bt Makmor.
* Pemeriksaan kekemasan diri murid.
* Pengurusan kelas
* Slot 'Love u SMKJB'
* Slot Nyanyian Lagu Sekolah
* Slot Suara Murid
Unit Bimbingan dan Kaunseling merakamkan jutaan terima kasih kepada barisan pentadbir dan guru guru yang terlibat secara langsung dan tidak langsung dalam menjayakan program ini.
1Malaysia Bersama Membentuk Generasi Bebas Dadah
" Bergerak Senada d'Bukit d'Persada
Comments
Post a Comment